Külföldön dolgozni

Bárkinek kérdése van, szívesen segítek külföldi elhelyezkedéssel kapcsolatban. Ezen belül konkrétabban a pénzügyi, irodában ülős munkákban tudok infóval szolgálni. Addigis, ha még nem tetted, regisztrálj a www.monster.hu-ra, vagy a kiszemelt országod monsterére.

Anglia: www.monster.co.uk - angol CV | Írország: www.monster.ie - angol CV

Az ideális önéletrajz 1 oldalas. Rövid, tömör és könnyen áttekinthető, a beosztás, felelősség mellett szerepeljen az elért eredmény is (achievements)

A kockázatokról és mellékhatásokról, kérlek kérdezd kezelőorvosod, vagy gyógyszerészed.

2010. február 20., szombat

1 hónapja szabadon folytatás folytatása

Elmentem a Rádayba. Egy viszonylag normálisnak mondható civilizált épület MÖGÖTT helyezkedett el egy kis lyuk, ahova ezek elköltöztek.
Már látom a sok kihelyezett cetlit, nagy-nagy felkiáltójelekkel, azzal a bunkó stílussal szövegezve, amiből árad, hogy "mert ők megtehetik" a különböző utasításokat. Pl, hogy ők CSAK diplomásokkal, vagy az előadások ekkor és ekkor vannak, stb.
A papírhalmazban próbáltam megtalálni, ami nekem kell. El is csíptem egy olyat, hogy pénteken csak 13:00-ig van sorszámkiadás. Hmm. Ebben az esetben mit jelenthet egy sorszám?
Beléptem. Két ember rakosgatott papírkupacokat. De egyik sem nézett fel, hogy mit keresek én ott. Közelebb mentem, hátha segítenek. Végül megszólítottam őket, hogy kérem, segítsenek, nem tudom jó helyen járok-e. Szeretnék regisztrálni diplomás munkanélkülinek.
Rámnéz a srác: "Akkor elkéstél. 13:00-ig voltunk nyitva." És már ment is volna tovább. Azért nem hagytam szó nélkül. Kérdeztem, ilyenkor mi van? Lejárt a táppénz, mától el kéne számolnom az állam felé, nem? (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy nem vagyok teljesen biztos abban, hogy egy így mindegyik munkanélkülinek megfordul a fejében. Én se sokat tudok a határidőkről, főleg, hogy mostanában elég gyorsan változnak a szabályok)
Végül elmagyarázta nekem, hogy hétfőn vissza kell mennem, és sorszámot kell húznom és nagyon nagyon sokat várnom. Kaptam egy listát, hogy mit vigyek magammal. Szerintem ez lesz a zsákbamacska. Az ilyen hivatalos ügyintézésnél csak egy mumus kérdés létezik: És a XY papír hol van?
Az összes iratoddal, a születésedtől kezdve az összes kórtörténeteddel, 3 napi hidegélelemmel érkezel, és hidd el, MINDIG lesz olyan papír, ami nincs nálad! Nem tehetsz ellene semmit.
Kicsit olyan érzés ez, mintha pedagógiai jelleggel szivatnának, hogy ne szeress munkanélküli lenni.
Szóval van ez a lista. Persze nem azt írják bele, hogy vidd el az összes kilépőpapírodat és a TB kiskönyvedet.. hanem, az összes "munkanélküli járadékra feljogosító dokumentumaidat".. ebből találd ki, hogy akkor most pontosan mire is gondoltak.
Már jártam hivatalban, mind egyformák. Tudom, hogy itt is egész napos program lesz kitölteni egy nyamvadt cetlit, hogy aztán hónapokig üljenek rajta a vogonok (Galaxis útikalauz stopposoknak), hogy megdolgozzanak a nemrég a te munkádból adózott pénzükért.

De most komolyan? Hány helyre van már elektronikusan berögzítve az összes adatom? És ezek miért nem futnak össze? Miért nem ők küldenek e-mailt, hogy "hahó, 12 és fél nap múlva megváltozik a státuszod diplomás munkanélkülivé. Csak hogy tudd. Ez egy automatikus e-mail. Semmi egyéb teendőd nincs. A segélyt küldjük a számládra egy héten belül." Milyen szép is lenne.
Olyannyira szép, hogy szerintem nyugaton így is működik. Kb egy kattintással több az egész. De semmi idegeskedés - épp elég az, hogy nincs munkád.

2 megjegyzés:

  1. Basszus, miért nem beszéltünk, elmagyaráztam volna a Ráday utcát, legalább nem mentél volna hiába az Andrássyra. Meg hogy érdemes odatelefonálni, melyik nap menj (természetesen nyitás előtt félórával már 20-50 ember áll sorban az utcán, és nem túlzok).

    Az első alkalommal csak jegyzőkönyvet vesznek fel és még vszleg vissza kell menni 3 munkanapon belül mégegyszer sorbanállni, akkor történik a tényleges regisztrálás.

    Mindenképpen mondd, hogy folyamatban van valami, mert ha elveszettnek tűnsz, behívnak mindenféle kötelező csoportos agymosásra, hogy hogyan is kell állást keresni. Ezeket nekem sikerült elkerülnöm. Persze munkaszerződéssel kapcsolatos jogi tanácsadó szolgálatuk bezzeg nincsen, fúj.

    A papírokból leginkább a munkanélküli járadékra vonatkozó érdekli őket, mert az elmúlt 4 v 5 évedet nézik végig és azokból számolják ki, mennyi legyen a támogatásod. Ha hiányzik, az csak a te bajod, akkor annyival kevesebb pénzt kapsz (ha mindegyik hiányzik, vagy ha nincs meg az x legdolgozott nap x év alatt, akkor semmit.)

    Amúgy ez a 2 látogatás tényleg durva élmény, de amikor túlvagy rajtuk, elfelejthetők. Még az van, hogy az OEP-nek is le kellett nyelnie a rózsaszín tébés kiskönyvedet, és azt eredetiben vissza kell szereznek tőlük és akkor tudsz munkanélkülivé válni. Addig csak álmodozhatsz róla.

    Na ennyi. Ja a regisztrációhoz kb minden diploma, stb legyen nálad eredetiben és kész, lemásolják, aztán már csak az marad, hogy írnak egy levelet, hogy a te ügyedre X ügyintézű mennyi támogatást hozott ki.

    A támogatás az első három hónapra kb X Ft (levonnak belőle, tehát a levélben szereplőt kb felezd, annyi a nettód); a 3 hónap után még ennek a fele lesz.

    Remélhetőleg valamelyik multi gyorsan beszippant téged még mielőtt erre sor kerülne!! :) na pusz.

    VálaszTörlés
  2. Nem akartalak ezzel zaklatni. Gondoltam viszek minden papírt aztán csak kitalálják mi kell.
    A TB kiskönyvem jelenleg a volt munkahelyemen van... azt hogyan szerzem meg? És minek az nekik egyáltalán?
    Holnapra amúgy is van programom. Arra gondoltam, beugrom előtte sorszámért, majd visszamegyek...
    Azért tök jó lenne, ha kitalálnak egy emberbarátibb ügyintézést

    VálaszTörlés

Vélemény?

Összes oldalmegjelenítés

Népszerű bejegyzések

Látogatók száma