Külföldön dolgozni

Bárkinek kérdése van, szívesen segítek külföldi elhelyezkedéssel kapcsolatban. Ezen belül konkrétabban a pénzügyi, irodában ülős munkákban tudok infóval szolgálni. Addigis, ha még nem tetted, regisztrálj a www.monster.hu-ra, vagy a kiszemelt országod monsterére.

Anglia: www.monster.co.uk - angol CV | Írország: www.monster.ie - angol CV

Az ideális önéletrajz 1 oldalas. Rövid, tömör és könnyen áttekinthető, a beosztás, felelősség mellett szerepeljen az elért eredmény is (achievements)

A kockázatokról és mellékhatásokról, kérlek kérdezd kezelőorvosod, vagy gyógyszerészed.

2010. július 23., péntek

Bank helyzet

Gondoltátok volna, hogy van, amit Magyarországon olajozottabban lehet elintézni, mint itt, Dublinban?
Mert én nem.
Pedig de.
Itt a legtöbb bank Laser kártyát ad, ami egy tipikus csak és kizárólag írek által ismert és használt kártyafajta.
Az országon kívül ismeretlen, így használhatatlan.
Első lépésként ki kell választani azt a bankot, ahol normális, civilizációban is használatos kártyát adnak. Sok kérdezősködés árán végül megtaláltan a leendő intézményemet.
Csakhogy itt az adóhatóságtól, a munkahelytől, a szállásadótól kell papírokat beszerezni, azt is úgy megcímezve, hogy a kiválasztott bankfiók pontos címét kell megadni. Ha menet közben meggondolod magad, szerezhetsz be új papírokat, amit senkinek nem kívánok.
Nálunk a HR-es először az én lakcímemet rontotta el, majd én adtam meg véletlenül már bankfiók címet, szóva harmadikra végre sikerült jó papírt kinyomtatni.
Aztán mint a földhivatalban. Hoztam e XY papírt? Nem? akkor majd legközelebb. Mondanom sem kell, előtte persze telefonáltam, hogy sorolják fel, mire van szükségem egy bankszámla nyitásához. Mindent vittem..
Azért ezt a fiókot választottam, mert van, hogy reggel 8-kor nyitnak és ez elég fontos a drága és értékes ebédszünetek tekintetében. Namármost, direkt utánanéztem mikor is vannak ezek a napok. Kétszer is mentem, amikor zárva volt az ajtó, holott mellette ott lógott a nyitvatartás tisztán és érthetően, hogy ott, abban az időben nyitva kellett volna, hogy legyenek.
Délután bementem és miután kiderült, hogy egy következő papírt megint nem vittem be, türelmesen (óó mekkora energiámba telt!) megkérdeztem, hogy  ugyanmár melyik nap az, amikor 8-kor nyitnak. Mondták a keddet. Ok, kedden reggel megint hülyét csináltam magamból...
És akkor megint visszamentem délután. És ismét kiderült, hogy egy sokadik papír is kell nekik. Akkor már robbantam és modntam, hogy wazze, ennyire nem akarják megtartani az ügyfeleket? Én csak egy rohadt bankszámlát akarok nyitni!! Csak és kizárólag azért nem szüntettem meg, mert már elindult a procedúra és pár napon belül kézhez is kaptam a kártyámat.
De még mindig lógok 2 papírral... vagyis ki tudja.

Na, most éreztem először, hogy "bezzeg otthon". Durva, mi?

2 megjegyzés:

  1. Nem jön ide, de most élem át, mennyire sz.rnak dolgozni a munkaerő-közvetítők!

    Gondolnátok, hogy alig tudnak az adatbázisból előkotorni CV-ket egy recepciós állásra egy jó céghez, ahol egyetlen igazi feltétel, hogy angolul tudjon középfokon az ember? 5 CV-t kaptam és egyik gázabb a másiknál. Közben a város tele a frissen végzett főiskolásokkal, akik pötyögnek angolul és valami recis állást keresnek. Ja meg a millió munkanélküli. Hihetetlen.

    VálaszTörlés
  2. Ja, durva. Sejtettem, hogy a másik oldal sem kap semmi segítséget. Ezek a "munkaerőközvetítő cégek" a legnagyobb pénzkidobások! Komolyan, mire valók? És miből termelik meg a pénzt?

    VálaszTörlés

Vélemény?

Összes oldalmegjelenítés

Népszerű bejegyzések

Látogatók száma