Külföldön dolgozni

Bárkinek kérdése van, szívesen segítek külföldi elhelyezkedéssel kapcsolatban. Ezen belül konkrétabban a pénzügyi, irodában ülős munkákban tudok infóval szolgálni. Addigis, ha még nem tetted, regisztrálj a www.monster.hu-ra, vagy a kiszemelt országod monsterére.

Anglia: www.monster.co.uk - angol CV | Írország: www.monster.ie - angol CV

Az ideális önéletrajz 1 oldalas. Rövid, tömör és könnyen áttekinthető, a beosztás, felelősség mellett szerepeljen az elért eredmény is (achievements)

A kockázatokról és mellékhatásokról, kérlek kérdezd kezelőorvosod, vagy gyógyszerészed.

2010. január 22., péntek

S.Z.Ö.R.P.R.Á.J.Z. - befejezés

Nem, nem, kedves olvasó, egyáltalán nem szolgálhatok happy enddel. Bár ezt szoktuk meg a mesében és a történetem és annak hatott. De sajnos az emberi tényező (nevezetesen a beleszarás) igencsak jelentős, és részemről kiszámíthatatlan.

Reggel mielőtt elindultam volna a táppénzes papíromért az orvoshoz, gondotlam rátelefonálok a HR-re, hogy akkor ahogy megbeszéltük, bemennék és leülünk páran, hogy más osztályon folytathassam. Mintha skizofrénnel beszéltem volna. Hűvösen közölték velem, hogy hívjam fel én a managert (nevezzük Mikinek) és én beszéljek vele. És csak hogy tudjam - mondta a HR - levélben elküldte a Miki a felmondásomat. Kedves tőlük, nem?
Visszavonatják a felmondásomat, elküldenek táppénzre, majd kirúgnak. Van ennek értelme a kicsinyes, szánalmas hatalomfitogtatáson kívül?

Felhívtam a nagyfőnököt, hogy ez meg mi? Erre mondta, hogy hát, a managernek joga van ehhez, és ha ő nem tud jószívvel ajánlani másik helyre, akkor nincs ott helyem. És sajnálja.

Szóval most úgy állunk, hogy én felmondtam 15-én, visszavontam, elmentem táppénzre, és ők felmondtak nekem 20-án. Ki érti ezt..

Tehát leszűrhetjük a nagy igazságot.

1.) Fejétől bűzlik a hal
2.) Nincsenek tündérmesék az életben
3.) Vagy kiállsz magadért és nincs munkád, vagy van pénzed, amit később a rákod gyógyítására költhetsz.
4.) Azért én örülök, hogy elmondtam mindenkinek őszintén amit gondolok. Sokkal könnyebb így.

Mindenkit puszilok!

14 megjegyzés:

  1. Erre csak annyit tudok mondani: "A sarló, kalapácsot felváltotta a fagyi és a galamb, aki nyal szárnyal aki nem repül". Egyébként meg szánalmasan kicsinyes játszadozás, és mutatják kifelé hogy milyen f@szák aztán ha kiborul a bili akkor mindenki amnéziás lesz. Hányni tudnék az ilyenektől...

    VálaszTörlés
  2. És én még hittem a mesében! Egyébként komolyan értetlenül állok azelőtt, hogy mit ártottam. Csak másfél hónapja voltam ott, és ez lett belőle. Hihetetlen, hogy ilyen emberek vannak.

    Egyébként még annyi, hogy szoktuk mondani, hogy hullik a férgese. De hogy hova? Na, hát ide! :-)

    VálaszTörlés
  3. Basszus, a nagyfőnök hozzállása után minimum nem ezt vártam :( majd beszéljünk, de ne itt ;-)
    B.szni rá, sz.rni rá, ez a tanácsom.

    VálaszTörlés
  4. legmélyebb együttérzésem, de azt megkérdezhetem, hogy miért szopatod magad azzal, hogy vérmultiknál akarod magad önmegvalósítani? emberileg nagyon szimpatikus, amit csináltál, de mutatja azt is, hogy nem illesz bele a struktúrába. ez kivételesn köcsög hely, el tudok képzelni ennél emberarcúbb gazdit is, de a lányeg mindenhol ugyanaz: fogaskeréknek szerződtettek, az érzelmeidre senki nem kiváncsi, se pro se kontra.
    Valószínűleg lehet megfelelő kompromisszumot találni a nonprofit éhkopp és a big4 között, de úgy tűnik, nem a kompromisszumok embere vagy...

    VálaszTörlés
  5. Ha ha ha karlson, ez helyes meglátás :D ismerve a blogolót :) mondjuk kompromisszumokra képes, de igazából kiütést kap a hazugságtól. Szerintem ez jó, több ilyen ember kellene.

    VálaszTörlés
  6. több ilyen amber kellene a családban és a baráti körben, persze, de a cégnél isten őrizz: ha őszinték lennénk, nem tudnánk eladni a szarunkat és éhen halnánk! a kettő együtt pedig csak úgy megy, ha vagy a privát életben is köcsögök vagyunk, vagy napközben álarcot viselünk. akinek ez nem megy, szerintem ne a versenyszférában keressen megélhetést. Az emberek többsége nyakkendő nélkül is vígan él, sőt, nem kizárt, hogy vígabban.

    VálaszTörlés
  7. Hello kedves Karlson,

    Köszi a részletes véleménnyilvánítást.
    Abból a szempontból igazad van, hogy a multinál teljesen más arcra van szükség, mint a való életben, és aki nem képes arcot változtatni, az tényleg nem való oda. De mit tehet az ember, ha jól akar keresni? Sajnos multin kívül nem sok olyan cég van, aki jól fizet. Éppen ezért muszáj elfogadni a multis szabályokat (már ha számít a pénz), és felvenni azt a bizonyos álarcot. De van egy tűréshatár. Amikor már napi szinten mobbingolnak és a vezetés is részt vesz ebben, akkor sajnos nincs mit tenni, odébb kell állni. Ilyenkor már nincs kompromisszum.

    Láttam már olyan főnököt, akit nem a kicsinyes hatalmának kiélése vezérelt, vele jó is volt együtt dolgozni.
    Az, hogy két multinál belenyúltam a szarba, csak azt jelenti, hogy nagyobb a férges arány, mint máshol.

    Mivel ezzel is csak nő a "tapasztalatom" - multinál nemigen beszélhetünk tapasztalatról szerintem - továbblépek egy máik munkahelyre, ahol reménykedem egy normálisabb hozzáállásban.

    VálaszTörlés
  8. Karlson, én is azt gondolom, hogy leming képes a kompromisszumra (ez biztos), csak most különösen nagy gázba került bele. Amit egyenes ember nem tud elfogadni. Amúgy el is fogadta volna, csak nem hagyták együttműködni sem.

    További meglátásom, hogy nem minden cég épül jellemtelenségből, vannak rendes vezetők is, hidd el.

    Érdekelne továbbá, hova menjek, ahol a munkámért megkapom a havi fix min. 200 nettót?

    VálaszTörlés
  9. Nem mondtam én, hogy minden multi gennyzsákokból áll, sőt. Egyetértek, hogy sikerült jó érzékkel belenyúlni trottyba. De a történetből az azért látszik, hogy a főhős igen emocionális lény (ld pl HRen zokogás, meg az egyébként nagyon mulatságos salalás magánszám) amit úgy általában az efféle szervezet ritkán tolerál, ha mégis, akkor azután, hogy letettél már valamit az asztalra, amitől növekszik a vezetők bónusza.

    Kedves Névtelen, a havi 200 fix nem feltétlenül sok: de itt a fixen van a hangsúly. Ha ragaszkodsz a fixhez, és beéred ennyivel, akkor elfogadod a buta játékszabályokat is. Ha ennél nagyobb kockázatot vállalsz, nem ijedsz meg attól, hogy a magad ura légy, te oszd be az energiáidat és ha szükséges, te vidd el a balhét, akkor a nyereség is a tiéd, ami azért lényegesen több lehet mint a havi 200. Csak hát a fixben üldögélni, fix munkaidőben pepecselni meghatározott feladatokkal optimális esetben baráti és segitőkész környezetben, azért jóval kényelmesebb. Én is ezt teszem, bizom benne, hogy Lemming is talál ilyen környezetet, bár az az érzésem, hogy ha a presztizs iránti érezhető vonzalma kicsit alábbhagyna, könnyebb dolga lenne...

    VálaszTörlés
  10. Nem tagadom, valóban emocionális vagyok, épp ezért szoktam végső esetben leszarni, ha valaki bunkó velem a munkahelyen. Általában ez nem látszik rajtam. Persze a salalázás már direkt a bosszantás miatt esett jól. Mivel ezek nem voltak értelmes emberek, egész egyszerűen hülyegyerekeknek néztem őket, hátha úgy eljut az üzenetem hozzájuk. Persze, leszarhattam volna, de most úgy gondoltam, muszáj kiadnom magamból a dühömet. Másfél hónapig cseszegettek napi szinten. Ezt nem lehet szó nélkül hagyni! Ha csendesen elkullogok, akkor azt gondolják, megtehetik bárkivel. Így legalább most visszább kell fogniuk magukat, mert mindenki őket figyeli.

    Ami a presztizst illeti, a multit semmiképp nem élem meg presztizsként. Viszont szeretnék jól keresni. Persze, párhuzamosan kerestem a "normális" állásokat, de oda annyira de annyira kevés pénzért vettek volna fel, hogy abban azért nem leltem volna örömömet, mert közben éhen halok.
    Multinál is van olyan pozíció, ami élvezettel jár, pl beszerzés, vagy értékesítés, vagy sokmindenmás, amit még nem próbáltam. Nyitott vagyok egy csomó területre, most is keresgélek. Szóval a presztizsben annyira nem értek egyet, de az emocionalitásban mindenképp. Tudom, hogy nem vagyok tökéletes, igyekszem megoldani az ilyen helyzeteket, és szerintem haladok vele, csak szépen, lassan. Meg ez is egy tapasztalat. Most már találkozhatok akármilyen idiótával, nem lesz ismeretlen számomra és talán sikerül megoldanom azt a konfliktushelyzetet is.

    Ez a blog is azért van, hogy könnyítsen az emocionális kirohanásaimon. Azt hiszem ez még a betegesség határain belül van, ugye? :-)

    VálaszTörlés
  11. Kockázat, magad ura, balhé? Miről van szó, MLM? :)

    Na most komolyan. Ugyanilyen cégeknél dolgozik az is, aki jobban keres, csak ő már magasabbra jutott. A fix fizetés szerintem az emberek 80%-ának fontos. Tényleg várom a tippeket, hogy mire utalsz ezekkel a fenti hívószavakkal, mert azt biztosan nem gondolod komolyan, hogy ma Magyarországon vállalkozni kell?... Ha mégis, akkor várom a tippeket, milyen tevékenységre van igény, kereslet és vásárlóerő.

    Ui: tőzsdézni nem vagyok hajlandó XD

    VálaszTörlés
  12. Ui2: pókerezni sem.

    VálaszTörlés
  13. kedves névtelen,

    nem javasolhatom, hogy vállakozz, mivel fogalmam sincs, hogy milyen területen dolgozol, és van e lehetőséget egyáltalán "vállakozni". Nekem éppen olyan foglalkozásom van, meg szerintem még jópár embernek, hogy ugyanezt amit most csinálok valami középvezető szerű pozicióban, ahonnan továbblépni semmi esélyem, nyugodtan csinálhatnám akár egyedül otthon, akár valami garázscégben harmadmagammal számlával, még vállalkozni sem kell hozzá, elég egy adószám. és persze ha lenne hozzá pézem, meg mindenáron CEO akarnék lenni, akár nekiláthatnék a saját szemétdombomnak is. Mindez szakmailag valszeg semmi különbséget nem jelentene, csak egy egy másik bevétel/költség szerkezetet, némi tapasztalat birtokában megkockáztatom, hogy az előbbi javára, de lehet, hogy csak fiatalabb voltam vagy pont jobban ment. A több bevétel mellett számos előnye volt ennek, például magad ura: nem kellett bohócruhában járnom, meg senki nem csikart ki belőlem félévente egy vallomást, hogy mit tettem a cégem ellen, amivel indokolható hogy nem kapok fizetésemelést. De azért nem véletlen, hogy ott ülök mégis, kicsit kevesebb de azért még mindig jó és fix pénzért a kalickában - erre utaltam a hívószavakkal. Kockázat: nem nagyon merül már fel bennem, hogy kidolgozzam a belemet napi 12 vagy több órában, csak mert azon parázok, hogy esetleg hónapokig nem lesz munkám. Balhé: szarok én az adóbevallásra, megcsinálja helyettem más, az fel nem merül, hogy leadózzak valami után, amit még nekem se fizettek ki...

    tőzsdézni viszont kénytelen vagyok, pedig max ebédelni járok a BUXra: zrt ben dolgozom és mindenki jobban jár, ha osztalékot kapok, nem fizetést - rövid távon még én is.

    Távol álljon tőlem, hogy megmondjam a tutit, de abban biztos vagyok, hogy mindenkinek (persze ezen a topicon nem rokkantnyugdijas esztergályosokról beszélünk) van választása, hogy az anyagi és családi háttere, szakértelme és lelki alkata szerint legmegfelelőbb irányba állítsa a hajóját.

    VálaszTörlés
  14. Most te is azt írtad le, hogy aki önálló (vállalkozik), az éjjel-nappal retteghet, hogy tönkremegy a cége.

    Aki meg nem, az egy munkahelyen dolgozik, és ki van szolgáltatva a főnökeinek, a vezetésnek, stb.

    Tehát ott vagyunk, ahol kezdtük: Leming azért dolgozik a multiknál, mert amihez ő ért, azt ott (is) lehet használni, a legjobban pedig ott fizetik meg.

    Tehát az a megoldás, hogy belátod te is: keresni kell a normális céget, ahol meg lehet maradni. Ez lehet multi is. Semmivel sem nagyobb az esélye, hogy mindenki hazug disznó, mint egy akármilyen másik cégnél (mondjuk magyar kft vagy zrt). Sőt, a multiknál legalább néha van igazság is, policyk, meg stb. Persze Leming nem jó illusztráció arra, hogy az igazság győz.

    VálaszTörlés

Vélemény?

Összes oldalmegjelenítés

Népszerű bejegyzések

Látogatók száma