Külföldön dolgozni

Bárkinek kérdése van, szívesen segítek külföldi elhelyezkedéssel kapcsolatban. Ezen belül konkrétabban a pénzügyi, irodában ülős munkákban tudok infóval szolgálni. Addigis, ha még nem tetted, regisztrálj a www.monster.hu-ra, vagy a kiszemelt országod monsterére.

Anglia: www.monster.co.uk - angol CV | Írország: www.monster.ie - angol CV

Az ideális önéletrajz 1 oldalas. Rövid, tömör és könnyen áttekinthető, a beosztás, felelősség mellett szerepeljen az elért eredmény is (achievements)

A kockázatokról és mellékhatásokról, kérlek kérdezd kezelőorvosod, vagy gyógyszerészed.

2012. június 27., szerda

Interjúk - teszt invázió


Egy csodálatos Csopakon és Tihanyon eltöltött nap után ismét belevetettem magam az állásinterjúzás sűrűjébe. Ez a keresztem, ez most már biztos. De nem bánom, élvezem. Úgy tekintek rá, mint egy beépített ügynök. 
A mai napomat tegnapra tervezték, de nem szerettem volna kihagyni a Balaton élményt, ezért mindent kitoltam szögletre, azaz mára. A reggel 6 órai kelés biztosan nem tett jót a mai tesztemnek, de bánja a franc, beteg ez a sok körös interjú módi.

Ma egy mindenki által ismert hatalmas multit dobott a gép. Két perccel a megbeszélt idő előtt be is estem az irodába, hátizsákkal a hátamon, nagyon elegáns benyomást kelhettem. 4 körből a 2. interjú. Az első kör a cég részletes bemutatása volt még múlt héten - ahol nem csak én aludtam el, hanem maga beszélő is. Ma egy röpke másfél órás IQ tesztet kellett megoldanom másodmagammal egy 1 négyzetméteres ablak nélküli szobában. Eleinte 2,5 óráról volt szó, de kiderült hogy az egyiket itthon is kitölthetem - egy órás személyiségteszt 300 kérdéssel, erre később ki is térek, mert AGYRÉM! Egy VOCH (Vodafone)-s lánnyal hozott össze a sors, ő is menekül a süllyedő hajóból. Szegényt nem irigyeltem a hagyma és hal átható "illata" miatt, amit gondatlanságból gyorsan magamba tömtem pár perccel az interjú előtt. Késő volt, mire ráeszméltem, hogy ezért akár le is csukhatnak. Talán ez volt az oka annak, hogy nem volt annyira beszédes a teszt befejezése után. Az IQ teszt egyébként egyre nehezülő, időre teljesíthetetlen feladatsor volt. Általában azt nézik hogy mennyit teljesít az egyén szoros határidő hatására, és a megoldottakból mennyi a jók aránya. Ahogy hallottam, kizárják a legjobbakat és a legrosszabbakat, ezért nem szabad túl jól teljesíteni. De nem tehetek róla, él bennem a versenyvágy. Az angol tesztet idő előtt fejeztem be. Tudom, tudom, nem kellett volna, de könnyű volt. A teszt kitöltése közben az járt a fejemben, hogy vajon az itteni alkalmazottak mind agysebészek? Mind megcsinálták a 4 kört? Mindegyik vezető, ötletgazda, teherbíró igásló? Ilyeneket keresnek, és ha nem teljesítesz jól akkor viszlát. Miért kell hazudnia a HResnek toborzáskor? Miért állítja hogy vezetőket keresnek és mindenki agysebész, mikor droidokra lenne leginkább szükségük, ötlettelen végrehajtó szorgos hangyákra, nem többre. Nem először futok bele számviteli tesztekbe, amit már igazán központosíthatnának, mert az, hogy egyesével, minden egyes cégnek kitöltögetem másfél óra alatt, az a naplopásra szánt időm feletti önkényuralom! Többek között azért érzem megalázónak, mert megkérdőjelezik a diplomámat, a szakmai tapasztalatomat, félrevezetnek a leendő munkámmal kapcsolatban - hiszen váltóleszámítolással aligha kell a későbbiekben foglalkoznom. 
Amikor elvégeztem az iskolát, evidens volt hogy kb annyit ér a papír, hogy kitörölhetem vele... mert a gyakorlat számít, semmi más. Kérdem én, miafaszér kell akkor tesztelgetni a 6 évvel ezelőtti tudásomat? Most akkor mégsem a gyakorlat számít? Persze eszembe sincs megkérdőjelezni az elmű számla jóváírás könyvelési módjának fontosságát, de szerintem akkor is le tudok futtatni egy SAP riportot, ha véletlenül ott, akkor ez pont nem jut eszembe. És ha mégis kéne, ott a betanított munka lépésről lépésre történő leírása és a jó öreg google...

A 300 kérdéses személyiségtesztet a következő bejegyzésben fejtem ki bővebben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Vélemény?

Összes oldalmegjelenítés

Népszerű bejegyzések

Látogatók száma