Külföldön dolgozni

Bárkinek kérdése van, szívesen segítek külföldi elhelyezkedéssel kapcsolatban. Ezen belül konkrétabban a pénzügyi, irodában ülős munkákban tudok infóval szolgálni. Addigis, ha még nem tetted, regisztrálj a www.monster.hu-ra, vagy a kiszemelt országod monsterére.

Anglia: www.monster.co.uk - angol CV | Írország: www.monster.ie - angol CV

Az ideális önéletrajz 1 oldalas. Rövid, tömör és könnyen áttekinthető, a beosztás, felelősség mellett szerepeljen az elért eredmény is (achievements)

A kockázatokról és mellékhatásokról, kérlek kérdezd kezelőorvosod, vagy gyógyszerészed.

2012. június 11., hétfő

Ügynökséges interjú

Na ez az igazi agyhalál!
Az előző interjú után egyből nyargaltam az ügynökséghez. Magyarországon ez sosem működött, gondoltam megpróbálom, hátha más a helyzet. De nem. Változatlan.
Valahogy külföldön ez működik, mert egyszerűen profik, nem veszik félvállról, ellenben itthon az az érzésem hogy csak maguknak generálnak melót. Úgy csinálnak, mintha dolgoznának, de nekem ügynökség itthon még soha nem talált munkát.
Az egészet egy fölösleges plusz körnek gondolom, idő/pénzrabló, idegölő elfoglaltság. Milyen jogon vizsgáztatnak még ők is? Aztán persze az egészből nem lesz semmi, mivel nem is volt az egy darab ajánlatuk mögött valós állás.
Ezzel ellentétben Írországban kicsit más a helyzet. Ott a piac le van osztva, ha az egyiknél ott a lehetőség, nincs ott a másiknál. Ha felhív az ügynök, van még legalább két másik ajánlat a tarsolyában. Nincs az az érzésed, hogy egyszerűen ők is csak a neten szörföztek és találtak pár hirdetést.

Az én történetem tipikusnak mondható itthon.

Hosszas várakozás után betoppan egy kb 18 éves lány, akin látszott hogy minden erejét megfeszítve koncentrál, próbálja mutatni hogy nagy tapasztalata van, pedig nincs. Kezében az önéletrajzom, kérdez, mit csináltam a munkahelyeimen, stb. Uncsi uncsi uncsi. Két ajánlata van. Az egyik amit a telefonban mondott, BP (British Petrol) féle munka lett volna. Erről már kinn is beszéltünk, mielőtt hazajöttem. A pozíció tökéletes, két nyelvet kell használni, túl szép volt ahhoz hogy igaz legyen. Természetesen csak a helyszínen derült ki, hogy ők nem akarnak tudnak segíteni, mivel már benne vagyok a BP rendszerében (ezáltal nem ők kapják utánam a pénzt, ami egy baromság, hiszen ők amúgy sosem keresnének), ezt már előbb is kiszúrhatta volna... de van egy másik ajánlata, egy másik cég.... pont az akiktől eljöttem. A pozíció is egyezik, Ja ha az nem, akkor nem tud segíteni, de jelentkezik.
A BP-n ki vagyok akadva. Mindig egyből kapom a visszautasító no-reply emailt, amiben semmiféle elérhetőséget nem tüntetnek fel, kommunikálni nem lehet velük és ha egy szerencsétlen ügynökség véletlenül összehozna minket, az úgy már nem kell. Felfoghatatlan.
Olyat még soha nem tapasztaltam, hogy visszajött volna bárki is! Szarnak bele, nincs meló, de akkor miért mondják? Nem hiszem el, hogy állásközvetítő ügynökségek megélnek a munkájukból, ez egyszerűen egy gazdasági anomália. Pont olyan hirdetéseket ajánlanak ami a neten is fenn van. Van olyan ember akinek ők találtak állást? A végén nem a protekciós nyer? Miből fizetik a rezsijüket?
Ráadásul folyton mennek át a konkurenciához. Van ennek értelme? Mondja már meg valaki hogy milyen pluszt szolgáltatnak az ügynökségek!

2 megjegyzés:

  1. olyan jókat írsz, hogy ha egyszer állás után kell néznem, minimum 1000%, hogy multihoz nem megyek interjúra. Inkább pucolok halat a piacon.

    VálaszTörlés
  2. Hehe, köszi. Én sajnálom a legjobban hogy ez a nagy büdös helyzet. Fizetésileg jók, de emberileg kihozzák a magyarokból a legrosszabbat. Külföldön sokkal emberibben működik. Hol dolgozol amúgy?

    VálaszTörlés

Vélemény?

Összes oldalmegjelenítés

Népszerű bejegyzések

Látogatók száma