Külföldön dolgozni

Bárkinek kérdése van, szívesen segítek külföldi elhelyezkedéssel kapcsolatban. Ezen belül konkrétabban a pénzügyi, irodában ülős munkákban tudok infóval szolgálni. Addigis, ha még nem tetted, regisztrálj a www.monster.hu-ra, vagy a kiszemelt országod monsterére.

Anglia: www.monster.co.uk - angol CV | Írország: www.monster.ie - angol CV

Az ideális önéletrajz 1 oldalas. Rövid, tömör és könnyen áttekinthető, a beosztás, felelősség mellett szerepeljen az elért eredmény is (achievements)

A kockázatokról és mellékhatásokról, kérlek kérdezd kezelőorvosod, vagy gyógyszerészed.

2010. június 30., szerda

Galaxis útikalauz stopposoknak

Meséltem már a vogonokról?

"A Vogon faj egyike a legellenszenvesebbeknek a Galaxisban: nem kifejezetten gonoszak, de modortalanok, bürokratikusak; fontoskodóak és érzéketlenek. Kisujjukat se mozdítanák, hogy megmentsék saját nagymamájukat a Traal bolygó Mohó Bogárpattintó Fenevadjától, hacsak nem kapnak írásos utasítást három példányban, aláírva, beküldve, visszaküldve, várakoztatva, elveszítve, megtalálva, nyilvános vizsgálatnak alávetve, ismét elveszítve, végül három hónapra tõzeg alá temetve és gyújtósként hasznosítva." (http://vogon.hu/ - igen, tényleg van ilyen oldal!)

Az, hogy elhúzok az országból, egy csomó papírmunkát von maga után. Be kell jelentenem mindent minden hivatalnak előre, mert kishazánkban büntetni jobban szeretnek, mint megelőzni.

Én jót röhögtem anno, amikor olvastam Douglas Adams könyvét. És csak sokkal utána lettem munkanélküli és kellett ügyeket intéznem az APEH-ban, az OEP-ben és a Munkaügyi Központban.
Az utolsó kettőhöz nem adnak központi számot. Csak egy darab elérhetőség van telefonon. Ha szerencséd van, talán 20. alkalomra nem lesz foglalt és fel is veszik. Ez történt velem tegnap. Viszonylag szerencsésnek mondhatom magam, hogy tudtam beszélni mind az OEP-pel, mind a MKözponttal. El is intéztem ezt a két hivatalt.

Nade az APEH! Felhívtam őket, mert az a legegyszerűbb (épp nem voltam netközelben), és kezdtem is örülni, hogy központi szám veszi fel. Lassan, szájbarágósan közölték velem, hogy állítsam a telefonomat "tone" üzemmódba és "nyomógombjaim segítségével"... blablabla. Kerestem a menüpontomat. Nem, nem az egyes, nem, nem a kettes, nem is a hármas pont. Hmm, akkor mégiscsak a kettes. Vissza a főmenübe. Akkor tehát kettes, ugye? Mivel az a speciális kérdésekre irányul. Nyomom is a 2-es gombot, nagy büszkén, hogy mégsem  olyan nehéz elveszni a magyar bürokrácia útvesztőjében, és valóban EU tagok lettünk. És akkor megtörtént a várva várt csalódás. Azonnal, ott helyben adjam meg a 10 jegyű adószámomat. Igen, ott az utcán. Wazze, az első 7 számjegyre még emlékeztem is. A maradék 3-at meg találomra bepötyögtem, remélve azt, hogy majd az ügyfélszolgálatos EMBER-nél ez úgysem számít. Haha! Közli a kedves, szájbarágós női hang, hogy nem vagyok jogosult arra, hogy beszéljek az ügyintézővel, mert nem töltöttem ki a K nem tudom hányas nyomtatványt. Még arra is felhívta a figyelmem, hogy mindezt ingyenesen megtehetem, csak regisztrálnom kell. Mire is jó a telefonos ügyfélszolgálat. Tehát akkor én nem tudhatom meg, hogy ha elhagyom az országot, tuti bizti nem nyújtanak be 5 év múlva egy többmilliós számlát, mert nem voltam tisztában egy jogszabállyal.
Azért nem adtam fel. 1-es menü. Általános kérdések. Nem, így sem kapcsolnak.
Tehát a végső következtetés: Szarba sem vesznek, ha nem töltöd ki a szaros kis nyomtatványukat. Ehhez ugye be kéne fáradni, és elcseszni egy fél napot. Mire is hozták létre az ügyfélkaput? Azt hittem, hogy ha az egyik kéz tisztában van az internet létezésével, akkor a másik is. De nem. Ez egy 100 kezű állam, mindegyik külön kis agydúccal, amelyek semmilyen szinten nincsenek összekötve. És ha mégis össze lennének, akkor is direkt leszigetelik a csatlakozásokat, nehogy véletlenül is simán menjen minden.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Vélemény?

Összes oldalmegjelenítés

Népszerű bejegyzések

Látogatók száma