Külföldön dolgozni

Bárkinek kérdése van, szívesen segítek külföldi elhelyezkedéssel kapcsolatban. Ezen belül konkrétabban a pénzügyi, irodában ülős munkákban tudok infóval szolgálni. Addigis, ha még nem tetted, regisztrálj a www.monster.hu-ra, vagy a kiszemelt országod monsterére.

Anglia: www.monster.co.uk - angol CV | Írország: www.monster.ie - angol CV

Az ideális önéletrajz 1 oldalas. Rövid, tömör és könnyen áttekinthető, a beosztás, felelősség mellett szerepeljen az elért eredmény is (achievements)

A kockázatokról és mellékhatásokról, kérlek kérdezd kezelőorvosod, vagy gyógyszerészed.

2012. június 13., szerda

Multis karrier vége

Már nem számolok utána, de kb 5 hét elteltével, két telefonhívás és email érdeklődés - lerázás - után végre megkaptam a kegyelemdöfést. Emailben értesítettek hogy erre az állásra sem találnak megfelelőnek. 5-ből nulla. Ez a cég volt az egyetlen amiben az ottlétem alatt nem csalódtam. Viszont bármire jelentkeztem, ír pasit vettek fel helyettem. Az utolsót még nem tudom, kiderítem. Ha az is ír lesz és pasi, akkor már hivatalosan is beindult a nacionalizmus az ír bázisú, sok nemzetiséget kedvelő multinál. Kértem indoklást, több hete késik, egyáltalán nem keresnek. Gondolom nehéz megválogatni az elutasító szavakat. Míg ott dolgoztam csupa kellemes meglepetésben volt részem, a visszajelzéseim egytől egyig pozitívak, elismerőek voltak. Ehhez képest, nagyságrendekkel az egy éven át betöltött pozícióm alatti beosztásra sem találtak alkalmasnak.
Minden interjú egy sablon alapján zajlik:
Előre megszerkesztett, több soros, több tagmondatos kérdésekre várnak előre megbeszélt módon struktúrált választ. Tehát, megkérdezik hogy volt-e olyan a munkám során mikor átlag alatt teljesítettem, mondjak rá példát, és tárjam eléjük az ereményt is. A válasz a STAR formátum alapján kellett, hogy összeálljon.

  • S/T - situation/task (vázold fel az alaphelyzetet, pl volt egy idegesítő interjúm, ahol hitegettek, végül emailben utasítottak el)
  • A - action (milyen lépéseket tettél a probléma megoldása érdekében - fogtam a fejszémet és beléjük vágtam egyszer...kétszer)
  • R - result (mi lett a művelet eredménye - elvérzett mind)

Közben kulcsszavakra vadásztak, persze nem derült ki, pontosan melyikeket, rizsázni sem lehet, szóval zsákbamacska az egész interjú. Tökmindegy hogy ott dolgoztam, jól dolgoztam, jó kapcsolataim voltak. Ha az interjún nem mondtam ki azokat a (nyilván létező) kulcsszavakat, mehettem vissza a nyúzóba, táncolni.
Csak az nem tiszta hogy hogyhogy az ír pasi kollegám a suli után kiesve elsőre kitalálta mi járhat az interjúztatók fejében. Nem vonom kétségbe a szuperintelligenciáját.
Emlékszem az első interjúm sikertelenségének indoklására - még csak egyszer interjúztam, nincs rutinom benne.
Ez mindenkinek okés így? Ki a faszomat érdekel hogy hányszor interjúztam amikor csak tovább szeretném életemet és véremet az ő szarjuk pucolására áldozni? Talán jobban megérte volna ha előre megmondják hogy ne is próbálkozzak ha nem angol az anyanyelvem. Akkor nem dédelgetek hamis álmokat egy kivételes multiról ahol valóban minden nemzetiséget egyenlően kezelnek. Igazából nincs min csodálkozni, mi is pont ilyenek vagyunk, de szerintem mi nem is állítjuk soha hogy befogadjuk a külföldit.
Nem baj, így alakult, töretlen a lelkesedésem az új életforma iránt. Ezek szerint a multi sosem fogad magába. Talán jobb is így.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Vélemény?

Összes oldalmegjelenítés

Népszerű bejegyzések

Látogatók száma